Zorgstructuur
1:
de groepsleerkracht signaleert d.m.v. toeten/observaties en gemaakt werk het (probleem) gedrag bij een kind, de leerkracht krijgt het signaal 'er klopt iets niet'. de leerkracht licht de IB'er in als hij/zij vastloopt met de begeleiding van dit kind
2:
de IB'er komt het kind observeren, de uitkomst kan zijn dat het kind buiten de groep RT krijgt.
3:de ouders worden ingelicht
4:
na 10 weken evaluatie met IB'er erbij
5:
als blijkt dat het kind + 5 maanden achterloopt (na de extra RT) wordt in overleg met de ouders een intelligentietest aangevraagd, dit kan pas vanaf groep 5. na aanleiding van deze test wordt een OPP gemaakt.
als T'Lierke de goede zorg niet kan bieden? dan wordt er externe hulp ingeschakeld. ook dit wordt door de IB'er besproken in het zorgteam. ouders moeten een toestemmingsformulier hebben ingevuld.
hieruit kan blijken bijvoorbeeld: een uitgebreid capaciteitenonderzoek, contact opnemen met kinderarts/kinderpsycholoog of school maatschappelijk werk/ jeugdzorg.

Maak jouw eigen website met JouwWeb